4 wskazówki - Co powinna zawierać każda strona www

Zapewne każdy z was zauważa nowe trendy panujące na stronach www innych firm, sklepów online, konkurencji itd.

Z czasem zadajesz sobie pytanie, czy zostaliśmy w tyle i nasza strona firmowa wymaga aktualizacji ?

Poniżej przedstawiam Ci 4 wskazówki, czego nie powinno zabraknąć na Twojej stronie internetowej.

 

1. Każda strona MUSI być responsywna.

Responsywność - oznacza dopasowanie się widoku strony do rozdzielczości urządzenia.

Nie próbuj tłumaczyć sobie, ani komuś z otoczenia, że jest inaczej. W dzisiejszych czasach średnio co druga osoba przegląda internet za pomocą urządzeń mobilnych tj. smartfon czy tablet. Wskaźnik ten stale rośnie a coraz więcej użytkowników z ich pomocą decyduje się na zakupy usług lub produktów w internecie.

Kolejną bardzo ważną kwestią są algorytmy Google. Od 21 kwietnia 2015 strony i portale, które nie są responsywne, będą traciły swoją pozycję w wynikach wyszukiwania Google. 

Chcesz sprawdzić czy Twoja strona jest responsywna i prawdiłowo wyświetla się na urządzeniach mobilnych, wystarczy wejść na stronę Insights

 

2. Treść i dane kontaktowe.

Zadbaj o to, aby treść na Twojej stronie internetowej była zawsze aktualna, aktualizuj swoje usługi, dodawaj produkty, pochwal się nowościami lub też twórz promocje.

Twoja pozycja w Google zależy od bogatej w słowa kluczowe a zarazem wartościowej treści na stronie. Pamiętaj aby treść była pisana dla użytkownika a nie pod Google.

Odpowiednie zamieszczenie danych kontaktowych znacznie ułatwia odwiedzającym skontaktowanie się z Tobą. Telefon do handlowca w widocznym miejscu na górze lub na dole strony, szybciej sprowokuje Twoich potencjalnych klientów do kontaktu w razie pytań lub wątpliwości. Jeśli coś będzie dla klienta niezrozumiałe i nie znajdzie od razu do Ciebie kontaktu, to najpewniej zamknie Twoją stronę i poszuka tego produktu u konkurencji.

Nie utrudniaj im tego, nie chowaj swojego adresu e-mail czy telefonu na samym dole zakładki kontakt.

 

3. Social Media

Warto zadbać o odpowiednie linki prowadzące na Twoje portale społecznościowe tj. Facebook czy Twitter. Oczywiście w granicach rozsądku, nie ma sensu od razu atakować odwiedzającego wyskakującym okienkiem z opcją polubienia Twojego Fan Page - wielu użytkowników od razu wyjdzie ze strony, pozostała część będzie zniechęcona tym, że musi zamknąć niechciane okno.

Rozsądnym wyjściem jest po prostu z boku strony lub w stopce zamieszczenie linka do Twojego profilu w miediach społecznościowych. Spora część użytkowników sprawdza czy jesteście aktywni, robicie promocje, czy inni was polecają oraz opinie innych klientów.

 

4. Wiarygodność

Informacje na temat firmy i usług na stronie www na pewno pozytywnie wpłyną na Twoją wiarygodność. Warto pokazać światu czym się zajmujecie, w jakim zakresie świadczycie usługi, podkreśl jakość swoich produktów. Cenne mogą okazać się wysokiej jakości zdjęcia produktów, które pomogą podjąć klientowi decyzję o zakupie.

W niektórych przypadkach warto pomyśleć też o przedstawieniu swojego zespołu wraz ze zdjęciami jego członków.